Pitali smo influencere: Treba li zabraniti filtere na oglasima?
Nakon što smo vam pisali o tome kako su vlasti u Velikoj Britaniji donijele zakon da je zabranjeno korištenje photoshopa i filtera na fotografijama koje se koriste kao oglasi za beauty proizvode na društvenim mrežama, pitali smo se što bi bilo kad bi se takvo što dogodilo u Hrvatskoj.
Obratili smo se zato onima koji od ovakvog oglašavanja, između ostaloga, i žive. Poslali smo isti upit nekoliko hrvatskih influencera i pitali ih što misle o ovakvom načinu ograničavanja lažnog oglašavanja te misle li da bi ovakva praksa funkcionirala i kod nas. Evo što su nam rekli.
Marco Cuccurin
"Pa ovako. Mislim da ta zabrana nije loša ideja, ja bih čak bio i za to da takvo nešto uvedu i u Hrvatskoj. Društvene mreže su dosta iskrivile sliku stvarnosti i mislim da mladima trenutno dajemo pogrešan primjer 'kako bi nešto trebalo izgledati' ili kako nešto izgleda. Osobno nisam netko tko radi čuda u photoshopu i ne izobličavam si facu na fotkama koje objavljujem, eventualno malo zagladim kožu ili radim neke minimalne korekcije. No, ne mogu reći da bih se baš složio s tim da treba zabraniti baš svaku korekciju fotografije - korekciju svjetline, kontrasta... Ali definitivno sam protiv svih ekstrema."
Andrea Andrassy
"Mislim da je to super ako se radi o fotkama koje je neki influencer sam napravio. Recimo kad se radi o nekom svakodnevnom korištenju proizvoda. Onda nisam za to da se ide u ekstreman fotošop. Ali isto tako mislim da se to ne bi trebalo primjenjivati na način da se krši estetika određenog influencera. Postoji hrpa influencera koji njeguju jedan vizualni identitet (ja, btw, nisam jedna od njih, kod mene je sve 'zbrda-zdola' haha) upravo koristeći filtere. I ne mislim na beauty filtere, nego na prilagođavanje fotografija vizualnom identitetu feeda.
Ali pretpostavljam da se ovaj zakon odnosi baš na obmanjivanje javnosti da izgledaš na jedan način, a zapravo izgledaš na drugi. I protiv toga sam uvijek. Ja sama, recimo, nikad ne surađujem s brendovima koje ne koristim i koji mi nisu dobri, ali znam da nemaju nužno svi influenceri taj pristup. Ne znam kako bi to, doduše, prošlo u Hrvatskoj. Mislim da bi konzumenti sadržaja bili zadovoljni, ali nisam sigurna da bi se to uopće moglo dobro provesti na našem malom tržištu."
xniks2x
"Ja sam definitivno za da se do neke granice filtrira sadržaj kojim se nešto promovira, jer svi znaju da se takav sadržaj jako fotošopira i dovodi do lažnog savršenstva. Ali sam protiv toga da se zabranjuje baš svako uređivanje, pa i ono najmanje, jer je i to, na kraju krajeva, dio našeg posla. Ja bih prva odbijala suradnje koje bi zahtijevale takav pristup, jer uređivanje slika je jedno, a lažno predstavljanje nešto sasvim drugo."
Saamo Petraa
"Mislim da je to zapravo glupost, jer živimo u 21. stoljeću i apsolutno svi koristimo filtere. Naravno da se slažem da treba isticati prirodnu ljepotu, sve to stoji, ali baš zakonom zabraniti korištenje filtera, to mi se ne sviđa. Da to uvedu u Hrvatsku ne bih baš bila zadovoljna, ali nekako sumnjam da bi to uopće i prošlo kod nas. Svi bi lagali da nema fotošopa, a zapravo bi ga i dalje bilo."
Antonia Dora Pleško
"Ja se slažem sa tim da se photoshop i filteri ne bi trebali koristiti kad je riječ o kozmetičkim proizvodima jer se šalje lažna poruka, a puno mladih ljudi je jako nesigurno u svojoj koži i onda rade i kupuju svašta da bi izgledali kao njihovi uzori na društvenim mrežama, čije su slike nerealne. Normalna koža je zdrava koža i prirodnost bi trebala postati trend. Ja ću osobno naglasiti kvalitetu nekog proizvoda ako on odgovara meni i mojoj koži, bio on plaćeni oglas ili ne.
Kod nas bi bilo puno problema kad bi se to dogodilo jer smo još uvijek zahvaćeni tom nerealnom i fotošopiranim i isfiltriranom scenom. Ali mislim da je vrijeme da se prirodnost počne više cijeniti, a da filteri ostanu tu samo za zabavu i razbibrigu, a ne u službi reklame za kozmetiku. Takve bi reklame trebale biti realna slika onoga što određeni proizvod pruža krajnjem, kako bi dečki i cure shvatili da izgledaju normalno bez obzira na ono što im društvene mreže serviraju upakirano u celofan nerealnog photoshop celebrity proizvoda."