Lajk, seen, heart: Mali znakovi koji izazivaju veliku emociju

pexels
Mogu li emocionalno inteligentni strojevi imati utjecaj na poboljšanje općeg psihičkog stanja populacije i daljnji razvoj ljudske emocionalne inteligencije?
Vidi originalni članak

Tehnologija je danas prisutna u svakom segmentu našeg dana – od mobitela, PlayStationa i društvenih mreža do streamanja serija na Netflixu i podcasta. Tehnologija nam pomaže da se lakše (i brže) izrazimo, voiceamo s prijateljima ili se družimo putem Whatsapp videopoziva tijekom pandemije.

Svatko od nas može biti kreativan ili emotivan, a komunikacija se u velikoj mjeri svela na korištenje stiliziranih emotikona, memova i gifova koji nam pomažu da izrazimo osjećaje i razvijemo društvene odnose. Obzirom da emocije imaju značajan utjecaj na naše misli, ponašanje i odluke koje donosimo, emocionalna tehnologija je logičan smjer za buduća istraživačka ulaganja.

STROJEVI ZAPISUJU OSJEĆAJE, LJUDI IH TUMAČE

Važno je shvatiti kako uređaje koje koristimo svaki dan prilagoditi da nam budu bolja emocionalna podrška. U tome nam može pomoći emocionalna tehnologija koja prenosi osjećaj izražen na nekoj slici, ili prenosi osjećaj koji su ljudi iskusili tijekom nekog doživljaja. Njome se mogu na vrijeme i „doslovno“ registrirati emocionalne ekspresije koje bi ljudsko oko previdjelo ili zanemarilo. Tu strojevi pomažu, no na kraju je ipak potreban čovjek koji će protumačiti sve što strojevi zapišu.

Interakciju tehnologije i ljudskih emocija već godinama proučava stručnjakinja za tehnologiju i emocije i osnivačica kreativnog studija Subjective, Pamela Pavliscak, koja će rezultate svojih istraživanja predstaviti na ovogodišnjem online izdanju LEAP Summita.

Pamela je stručnjakinja za tehnologiju i emocije, koja je svoju karijeru posvetila istraživanju utjecaja tehnologije na ljudske emocije i odnose te u svom radu svakodnevno dovodi u korelaciju tehnologiju i osjećaje. Kao članica Pratt Institutea predaje emocionalni dizajn i afektivno računanje, a njezina knjiga „Emocionalno inteligentan dizajn“ je dio kurikuluma na velikim sveučilištima i koristi se u tvrtkama širom svijeta za primjenu emocionalnog dizajna u poslovanju. Pamela je također i osnivačica kreativnog studija za tehnologiju emocija, Subjective, te više od 15 godina uspješno djeluje u području emocionalne tehnologije radeći s brojnim multinacionalnim kompanijama poput Googlea, IKEA-e i Virgin Atlantica.

Ako je vjerovati Pamelinom optimizmu, 2030. godine bismo mogli imati emocionalno inteligentne strojeve, ali i emocionalno inteligentnije ljude. Jeste li spremni povjeriti se stroju koji će vam pružiti emotivnu podršku poput prijatelja? Saznajte što o tome misli Pamela i gledajte tri pozornice na LEAP live-streamu danas i sutra.  

Posjeti joomboos.24sata.hr