Mladi su se složili: 'Ideje su te koje pokreću promjene'
Parlaonica je okupila učenike Gimnazije Vukovar pod mentorstvom Davora Šajinovića.
POGLEDAJTE VIDEO:
Gospodin Šajinović je na početku videa izrekao rečenicu koja se brzo 'ureže' u pamćenje: "Ideje su ono što pokreće promijene." Nakon kratkog uvoda i razgovora te edukacije o STEM-u, učenici su za mišljenje odlučili pitati i slučajne prolaznike.
Vide li budućnost STEM revolucije u Hrvatskoj?
Nakon razgovora izašli su na ulicu i pitali su prolaznike što misle o STEM revoluciji i kako vide njezinu budućnost u Hrvatskoj.
Jedna prolaznica je navela kako u obrazovanju kod nas definitivno fali prakse. "Većina toga je bubanje napamet, potrebno je puno više prakse u obrazovanju", objasnila je te se složila kako budućnosti ima, ako je izgradimo.
U obrazovanje treba ulagati još više
Drugi prolaznik je naveo kako bi se trebalo više ulagati u obrazovanje. "Potrebni su veći resursi za tehnologiju, obrazovanje, trebalo bi podržavati djecu u natjecanjima jer imamo veliki potencijal među našim učenicima. Dobar primjer su matematički olimpijci", objasnio je prolaznik.
'Jednakost je prilika'
U epizodi gostuje i uspješni poduzetnik Nenad Bakić, jedan od predvodnika STEM revolucije u Hrvatskoj. Bakić je istaknuo kako mu je drago što su učenici Vukovara toliko uspješni i rekao je da je jednakost prilika. Ovo ja važno iz razloga što je time mislio da djeca i učitelji u manjim sredinama kod nas danas imaju iste mogućnosti kao i oni u urbanijim mjestima, a sve, između ostaloga, zahvaljujući brzom internetu dostupnom na svim područjima zemlje.
"Hrvatska je prije pet-šest godina bila jedna od najnerazvijenijim državama u STEM edukaciji. Danas je to drugačije, jer je Hrvatska jedna od najrazvijenijih država u pogledu digitalnih vještina u Europskoj Uniji", zaključio je.
Zanimljivo i korisno iskustvo
STEM je sudionicima parlaonice Hrvatskog Telekoma bio iznimno zanimljiv, jer je to područje, između ostaloga, zahtjeva logičko zaključivanje koje im je zanimljivije od učenja nekoliko stotina stranica napamet.
STEM je mnogo više od pojma na koji se čitavo društvo prilagođava u svakodnevnim komunikacijama. STEM su kompetencije budućnosti, eksperti u područjima prirodnih znanosti najtraženiji su na tržištima rada što znači da će, nakon završenog procesa obrazovanja, moći doslovce birati gdje će raditi. Čak štoviše, velike kompanije će se za stručnjake u ovim područjima otimati i koristiti sve adute koje imaju na raspolaganju kako bi upravo k sebi privukle ovakve kadrove.
Upravo su stručnjaci u ovim područjima oni na krilima čijih znanja će tehnološka revolucija doživljavati svoje vrhunce. Upravo su ova najnovija znanja ključ prema stvaranju svijeta boljih, jednakih mogućnosti zahvaljujući tehnologiji i svim prilikama koje dostupnost tehnologije pruža.
Na STEM znanjima temeljit će poslovi budućnosti
Na STEM znanjima temeljit će se (a temelje se već i danas) poslovi budućnosti, poslovi čiji produkti direktno utječu na rast gospodarstva i na kvalitetu života društva. A naš je cilj na to pripremiti generaciju NOW. Zato je nužno da su STEM znanja dostupna svim pripadnicima društva kako bi svojim kreativnim tehnološkim rješenjima činili vlastite, ali i živote čitavoga društva, kvalitetnijima, jednostavnijima i boljima.
Kako je navela jedna učenica, ljudi se mogu i mnogo lakše zaposliti nakon završenog fakulteta iz nekog od područja STEM-a. Poslovi budućnosti za većinu ljudi su oni vezani uz tehnologiju, kreativnost i digitalnost, složili su se učenici koji su bili polaznici ove radionice.
Pronalazite li se vi u tom svijetu? I kakvom vidite budućnost STEM-a kod nas?