Ovi filmovi šalju totalno krivu poruku o ljubavi
Mnogi ljubavni filmovi postali su klasici filmske umjetnosti te stekli toliko popularnost da ih rado gledaju sve generacije, no analiziramo li neke od njih, shvatit ćemo da poruka koju šalju o ljubavi nije baš dobra.
Za tebe smo složili listu pet filmova koji šalju krivu poruku o ljubavi i odnosima. Pogledaj koji su to.
1. Fifty shades of grey
Priča prati bezobrazno bogatog Christiana Greya – mladog sado-mazo ženskara i vlasnika tvrtke. Kada nevina studentica novinarstva, Anastasia Steele, intervjuira tajanstvenog Christiana, vrlo brzo se zaljubljuji u njega ni ne sluteći kako on vodi dvostruki život te je sklon sado-mazohističkim odnosima bez ljubavi. Anastasia se odluči predati perverznom, dominantnom milijarderu u nastojanju da shvati njegovo stanje i izliječi njegovu slomljenu dušu.
Budimo iskreni i zapitajmo se bi li Anastasia uopće primijetila Christiana da nije toliko bogat, zgodan i nema taj društveni status. Vjerojatno ne bi, a kamoli pristala na odnos gdje će biti potpuno kontrolirana. Od banalnih sitnica poput - kakvu hranu smije jesti, što smije odijevati i kako se ponašati do kontroliranja u spavaćoj sobi. Poruka filma bi zapravo trebala biti ,,Ako te netko ponižava i smatra te svojim vlasništvom, to je sasvim u redu ukoliko će te provozati u helikopteru i kupiti ti sve što poželiš''. Ne, ne i ne.
2. Sumrak
Bella Swan oduvijek je bila drugačija. Kad se njena majka preuda i ode živjeti s novim suprugom na Floridu, Bella odlučuje živjeti sa svojim ocem u malom kišnom gradiću Forksu gdje upozna Edwarda koji je najneobičnija osoba koju je ona ikad upoznala. Edward trči brže od ikoga, golim rukama zaustavlja automobile i nije ostario od 1918. Ukratko, on je vampir.
Ljubavna priča između Belle i Edwarda, generalno, nije loša, no problem se može uvidjeti u drugom nastavku 'Mladi mjesec' kad Edward ostavlja Bellu. Ona se tada potpuno zatvara u sebe, pada u duboku depresiju te riskira vlastiti život kako bi privukla Edwardovu pažnju i 'vratila ga natrag'. To je naravno fiktivna priča i sve to doprinosi radnji, no u realnosti se nikako ne bismo smjeli ugledati na Bellu ukoliko nas partner ostavi. U redu je tugovati neko vrijeme kako bi se prekid prebolio, ali ne baš toliko intenzivno. Jednostavno nema smisla. Život ide dalje.
3. Neka bolji pobijedi
Dva agenta CIA-e žive san svakog mladog muškarca: uzbudljiv posao, noćni život, lijepe žene. Oni su najbolji frendovi, nerazdvojni su i odlično se zabavljaju sve dok se ne nađu u ljubavnom trokutu jedan protiv drugoga, a sve zbog prekrasne djevojke u koju se obojica istovremeno zaljubljuju. Ispostavi se kako lijepa, pametna, ali neodlučna djevojka istovremeno hoda s obojicom i oni tada započinju borbu za njezinu naklonost.
Ukoliko imalo cijeniš sebe, nikada si nećeš dozvoliti da se nađeš u situaciji zvanoj 'ljubavni trokut'. Osoba koja ti se sviđa jednostavno mora odmah odlučiti želi li biti s tobom ili nekim drugim jer u suprotnom nemate nikakvu budućnost, a o sretnoj vezi možeš samo sanjati. Fokusiramo li se na film, možemo jedino zaključiti kako nema nikakvog smisla narušiti dugogodišnje prijateljstvo radi nekorektne osobe koja se ne može odlučiti s kime bi bila pa odlučuje biti sa svima istovremeno.
4. Gola istina
Abby Richter je producentica jutarnje televizijske emisije čija je potraga za gospodinom savršenim rezultirala time da je i dalje solo. No Abby će doživjeti grubi šamar stvarnosti kad se njezini šefovi udruže s Mikeom Chadwayom, osebujnom ličnošću s lokalne televizije koji ce otkriti golu istinu o tome čime se vode muškarci i žene u potrazi za „boljom polovicom". Igrom slučaja se Abby i Mike ipak sprijatelje te joj on pokazuje trikove kako postati neodoljiva i osvojiti baš svakog frajera.
Postavlja se pitanje, zašto bismo htjele osvojiti baš svakog frajera? Zar je smisao života mijenjati sebe iz temelja i prilagođavati se tuđim ukusima i sklonostima kako bi bila voljena? Ne, nije. Ako te netko ne može voljeti onakvom kakva jesi, premda nisi savršena (jer nitko od nas nije) i ne ponašaš se niti izgledaš kao zvijezda ispala iz romantične (klišej) komedije, bježi od te osobe i ne osvrći se.
5. Prijatelji s povlasticama
U središtu radnje ove filmske priče nalaze se Jamie i Dylan, koji se susreću u New Yorku, počinju se intenzivnije družiti te dođu do zaključka kako bi trebali postati prijatelji s povlasticama. Oni pritom (naivno) vjeruju da to što će ''ubaciti'' i intimne odnose u njihovo prijateljstvo neće donijeti nikakve (emocionalne) komplikacije. Dakle, oni se odlučuju za vezu bez obaveza, bez dubokih emocija i povezanosti.
Ipak, s vremenom dođe do razvijanja dubljih osjećaja što oni tada ne žele priznati ni sebi ni jedno drugome.
Upitno je može li ovakva vrsta odnosa ikada upaliti u stvarnosti. Snimljeni su mnogi filmovi na tu temu i jedino što možemo reći je da se šalje potpuno pogrešna ideja ljubavi i muško- ženskih odnosa. Ili te netko privlači dovoljno snažno da ti može biti dečko ili te ne privlači pa dalje od prijateljstva ne ide. Sve između je besmisleno i jedino može rezultirati slomljenim srcem.