Tinejdžeri više vjeruju influencerima nego medijima
Novo istraživanje koje je provela neprofitna organizacija Common Sense pokazalo je da se tinejdžeri danas okreću od tradicionalnih medija te informacije o svijetu i aktualnostima sve više traže kod online influencera te na društvenim mrežama kao što su Instagram i YouTube, javlja Tube Filter.
Čak 50 posto ispitanih tinejdžera u ovom je istraživanju reklo kako vijesti nalazi na YouTubeu, dok je njih 54 posto reklo da se informira na Instagramu, Twitteru i Facebooku.
Tinejdžeri se oslanjaju na influencere i online kreatore
Nadalje, tinejdžeri koji se okreću YouTubeu u potrazi za aktualnim vijestima rekli su kako će prije vijesti na YouTubeu tražiti na platformama influencera i online kreatora nego platformama tradicionalnih medijskih organizacija. Ovdje veliku ulogu igra algoritam; čak 50 posto ispitanih na vijesti nailazi upravo na način da im ih predlaže YouTube algoritam.
Tek njih 27 posto pretplaćuje se na određene YouTube kanale na kojima mogu pratiti vijesti, dok njih tek 10 posto pretražuje vijesti na YouTubeu, a 7 posto čita i gleda vijesti koje su im preporučili prijatelji.
Zabrinutost zbog rezultata
Ipak, iako je ovo istraživanje pokazalo neminovnu moć društvenih mreža, influencera i YouTubea danas, iz organizacije Common Sense i Survey Monkeyja, u suradnji s kojim su proveli istraživanje, izrazili su svoju zabrinutost zbog ovakvih rezultata.
'Kobne posljedice'
"I dok je sad već prilično očito kako se tinejdžeri oslanjaju na platforme kao što su Facebook i YouTube kako bi se ondje informirali, njihovo povjerenje u influencere i celebrityje kao prenositelje vijesti, a sve manje povjerenje u novinare, može imati kobne posljedice. To je, zapravo, dosta veliki paradoks: veliki broj tinejdžera tvrdi kako ih zanimaju aktualne vijesti, no ne traže ih ni na novim ni u tradicionalnim medijima", istaknuo je Jon Cohen, stručnjak iz SurveyMonkeyja.
Iako je ovo istraživanje na 1.005 tinejdžera provedeno u SAD-u, ovi bi se rezultati vjerojatno vrlo lako mogli preslikati i na hrvatsko tržište. Cijelo istraživanje te rezultate istog pogledajte ovdje.