Influenceri šize jer Instagram skriva lajkove. S pravom, ili?
Svi već vjerojatno znate da je Instagram u nekim zemljama sakrio broj lajkova i pregleda videa i influenceri zbog svega prilično šize. S pravom ili ne? Uskoro ćemo doći do toga.
Stručnjaci iz Instagrama su svoj potez i ovaj test sa skrivanjem broja lajkova objasnili sljedećim tweetom:
"Želimo da se vaši prijatelji koncentriraju na fotografije i videa koje dijelite, a ne na broj lajkova koji dobivate", stoji u izjavi.
Žele smanjiti pritisak na tinejdžere
"Nadamo se da će ovaj test smanjiti pritisak vezan uz to koliko će lajkova koja objava dobiti, kako biste se svi mogli fokusirati na ono što volite. Nadamo se da će se ljudi moći koncentrirati na pričanje priče, a ne isključivo na broj lajkova", izjavila je za BBC direktorica odnosa s javnošću za Australiju i Novi Zeland, Mia Garlick.
Također, ovim potezom žele naučiti tinejdžere da lajkovi nisu mjerilo njihove vrijednosti, ljepote, pameti niti bilo čega drugoga. Nekoliko je istraživanja kroz godine pokazalo da su lajkovi veliki pritisak i prepreka za mentalno zdravlje tinejdžera, pa je ovo skrivanje lajkova jedan korak da se to promijeni, smatraju iz Instagrama.
Lajkove na tuđim profilima zasad ne vide u Australiji, Brazilu, Kanadi, Irskoj, Italiji, Japanu i na Novom Zelandu. Naravno, lajkovi nisu u potpunosti skriveni. Osoba koja je objavila fotku i dalje može vidjeti koliko je lajkova dobila i koliko joj je puta pregledan neki video, samo njegovi ili njezini prijatelji neće moći vidjeti sve te brojke.
Tik tok otišao u totalno drugom smjeru
Ono što Instagram već neko vrijeme radi također je i filtriranje potencijalno opasnih, ružnih i uvredljivih komentara. To je još jedan način da smanje pritisak ponajviše na tinejdžere, djecu i mlade te na taj način rade na sprječavanju nasilja i poboljšanju njihova mentalnog zdravlja.
Tik Tok, s druge strane, radi upravo suprotnu stvar. Ondje korisnici mogu vidjeti koliko je puta tuđi video pogledan i podijeljen, koliko ima lajkova, koliko ima komentara, a po novome i - koliko je puta skinut.
Tko je u pravu? Instagram sa svojim ekstremom ili Tik Tok sa svojim? Vjerojatno ni jedni ni drugi.
Hoće li influenceri 'propasti' bez Instagrama?
Mi smo odlučili popričati s našim Social media managerom, Vlatkom Tutićem, koji nam je objasnio u čemu je caka, zašto su influenceri koji žive od Instagrama ljuti zbog ovog testa te kako će, ako se uvede kao stalna promjena, zaista utjecati na influencer marketing i posao influencera općenito.
Što kažu stručnjaci?
"Odnos između klijenta i influencera funkcionira po principu ugovora i suradnji. Kada klijent odabere željenog influencera, od samog influencera traži statističke podatke kako bi provjerio zadovoljavaju li brojke na profilu (doseg ljudi, broj ljudi koji reagira na objave u smislu lajka, komentara i slično) ono što klijentu treba.
Influencer šalje podatke klijentu, no klijent gotovo uvijek odluči sam istražiti profil influencera jer postoje primjeri gdje influenceri imaju tisuće lajkova, no nitko od pratitelja ne reagira na njegove objave. Ukoliko se sakrije broj lajkova, klijent nema relevantnu metriku po kojoj bi vidio na vlastite oči isplati li se uzeti influencer da promovira njegov proizvod te je samim time nesiguran.
Druga strana priče je da Instagram vrlo vjerojatno neće opstati na ovoj priči s obzirom na to da će se, ukoliko se ne osmisli alternativa, klijenti povući od influencera, influenceri više neće vidjeti Instagram kao izvor svoje zarade i otići će na neku drugu platformu, a svi znamo da sve platforme u vlasništvu Facebooka žive od oglašivača", objasnio nam je Vlatko.
Ukratko, on vjeruje kako ova priča neće zaživjeti i da Instagram neće dugoročno sakriti broj lajkova jer, prije će influenceri pronaći neko drugo mjesto na kojem će pokrenuti posao nego što će propasti jer im na Instagramu nitko neće vidjeti lajkove.
A što ti misliš o ovome?