Svemirski brod ili građevina? Ne, to je novo sjedište Applea

Multimilijunska cijena i ekstravagancija u Kaliforniji! Ovaj genijalni Park bila je ideja Stevea Jobsa koji je smislio dizajn par mjeseci prije svoje smrti. Novi centar ima staze za hodanje i trčanje, podzemni parking, voćnjak, livade i ribnjak, ali i kazalište, kafiće, fitness centre i koriste samo recikliranu vodu.
Vidi originalni članak

Apple je jedna od najvećih tvrtki na svijetu i njegovo sjedište u Cupertinu u Kaliforniji postalo je premalo. Prošle su godine počeli graditi novo sjedište, Apple Park. U početku je bio poznat kao "Spaceship Campus" jer je izgledao kao veliki svemirski brod. 

Apple Park trebao je biti gotov do kraja 2017. godine, ali snimke dronova pokazale su kako još uvijek nije izgrađen do kraja. Većina je izgrađena, a na snimci iz siječnja 2018. godine možete vidjeti da je dio između centralnog "svemirskog broda" i Steve Jobs kazališta još uvijek u izradi. 

Park je otvoren za zaposlenike još od travnja 2017. godine. Naime, tada je tek počeo useljavati zaposlenike, ali trebalo je najmanje šest mjeseci da se svih 12.000 zaposlenika preseli u nove urede. Izgradnja traje bez obzira na zaposlenike. 

Jedan od najvažnijih dodataka je Steve Jobs kazalište i njega će biti moguće često vidjeti. Ova građevina je auditorij od 1000 mjesta smješten na brežuljku, najvišoj točki cijelog Parka. Bez sumnje bit će mjesto na kojem će se predstavljati novi proizvodi, kako je Apple objavio u ožujku 2016. godine na "Let us loop you in" eventu. 

Izvorna procjena je da bi Park trebao koštati 160 milijuna dolara. Ali, kako to inače biva s velikim projektima, troškovi su narasli. Proračun za svemirski stožer narastao je do tri milijarde dolara u 2011. godini, a do 2013. dosegao je vrtoglavih pet milijardi dolara. Bez obzira na to, Apple želi to srezati za barem milijardu dolara. 

via GIPHY

Iako je Apple poznat po zahtjevnosti oko materijala koje koristi, kao i oko dizajna, troškovi su izazvali kontroverze. Projekt su još u 2013. napali ljutiti dioničari i nazvali ga previše ekstravagantnim. S druge strane, Apple si to može priuštiti. Potrošnja od pet milijardi dolara predstavlja samo 2,3% Appleovih ogromnih gotovinskih rezervi od 215 milijardi dolara (siječanj 2016.). 

ENERGETSKA UČINKOVITOST I ZELENILO

- Steveova vizija Applea bila je daleko izvan svog vremena. Želio je da Apple Park bude dom inovacija mnogim budućim generacijama. Radni prostori i parkovi osmišljeni su tako da inspiriraju naš tim, ali i da idu u korist okolišu. Izgrađena je jedna od energetski najučinkovitijih zgrada u svijetu, a kampus koristi samo obnovljivu energiju - rekao je direktor Applea Tim Cook. 

Opskrba energije za objekte dolazit će iz "niskougljične Centralne Biljke" koja se nalazi na kampusu. Građevina je opremljena solarnim pločama na samom vrhu. Oko kampusa je također posađeno 7000 stabala. Apple je za to zaposlio vodećeg uzgajivača drveća sa Sveučilišta Stanford kako bi sačuvao i obnovio autohtoni biljni život, uključujući i voćnjake marelica. 

DIZAJN, RASPORED I OBJEKTI

Arhitekti ove kolosalne građevine su britanska tvrtka Foster + Partners. Prilikom planiranja rasporeda i izgleda zgrade morali su uzeti u obzir razne odjele koji trebaju raditi skupa; morali su razmišljati o važnosti vertikalne i horizontalne blizine. 

- U zgradi se možete kretati vertikalno i horizontalno. Blizina i susjedne granice vrlo su pažljivo razmotrene - kažu iz Fostera. 

Apple Park uključuje i centar za posjetitelje - tamo se nalazi Apple Store i kafić koji je otvoren za javnost. Osim toga tu je i 100 000 četvornih metara fitness centara koje mogu koristiti zaposlenici, 300 000 četvornih metara objekata za sigurno istraživanje te 3.2 kilometra staza za hodanje i trčanje, podzemni parking, voćnjak, livada i ribnjak. 

Nizozemska tvrtka Arco dizajnirat će posebne dugačke stolove za zaposlenike Applea kako bi iskoristili otvorene prostore za rad - riječ je o 500 stolova. Kampus je raspoređen na četiri kata jer su željeli izbjeći potrebu za dizalima 

ZAŠTITA APPLE PARKA

Apple svoju zaštitu shvaća vrlo ozbiljno. Appleov cilj je bio - postići sigurnost i privatnost potrebnu za izume novih proizvoda tako što se eliminira bilo kakav javni pristup putem weba i zaštitom od ilegalnog upadanja u Park

Na novom kampusu Apple pokušava ograničiti pristup javnosti što je to više moguće. Čak ni članovi osoblja neće imati pristup svim dijelovima zgrade. 

Snimke iz rujna 2017:

 

Jesi li već kupio novi broj omiljenog JoomBoos Videostar magazina? Brzo jer je upravo na kioscima! 

MEGA POKLON:  Uz novi JoomBoos magazin dobivaš  na dar i prvi youtuberski kalendar! Fotkaj se s prvim youtuberskim kalendarom i objavi fotku na Instagramu uz #videostarmagazin. Najkreativniji će osvojiti JoomBoos jastuk ili majicu ISTI SAN!

Klikni reakciju i reci nam što TI misliš! Komentiraj, lajkaj, uživaj ;)

Posjeti joomboos.24sata.hr