Bez srama 784 pregleda 24. kolovoza 2023.

Menstruacija - tema za koju je još uvijek vezana stigma

canva

Iako se vremena mijenjaju, stigma o menstruaciji još uvijek postoji. To nam dokazuje činjenica da proizvođači menstrualnih potrepština tradicionalno koriste vodu ili fiziološku otopinu za testiranje upijanja svojih proizvoda.

Jeste li znali da otprilike 800 milijuna ljudi diljem svijeta trenutno ima menstruaciju? I da, u prosjeku, provedemo ukupno sedam godina s menstruacijom? Unatoč tim velikim brojkama, istraživanja pokazuju da se o menstruaciji još uvijek ne priča otvoreno.

Studija, objavljena u časopisu 'BMJ Sexual & Reproductive Health' ranije ove godine, prva je koja uspoređuje stope apsorpcije menstrualnih potrepština pomoću ljudske krvi. Autori su napisali: "Ne postoji studija koja bi uspoređivala kapacitet trenutno dostupnih menstrualnih higijenskih proizvoda koji koriste krv", dodajući da krv nudi "bližu aproksimaciju viskoznosti menstrualne krvi od fiziološke otopine".

 | Autor: Canva Canva

Krv je, kako kažu, gušća od vode. Stoga se nameće pitanje zašto su menstrualne potrepštine kroz povijest bile testirane s vodom?

Istraživači su koristili pakirane crvene krvne stanice, krvne stanice koje ostaju nakon što su plazma i trombociti uklonjeni iz krvi, za mjerenje stope apsorpcije niza menstrualnih higijenskih proizvoda, uključujući tampone, uloške, menstrualne čašice i hlačice za mjesečnicu.

Ako ste se ikada zapitali zašto redovito krvarite kroz proizvode koji navodno imaju visoku sposobnost upijanja, donosimo vam odgovor; studija je otkrila nepovezanost između prijavljene i stvarne sposobnosti upijanja mnogih menstrualnih higijenskih proizvoda, pri čemu većina proizvođača preuveličava kapacitet svojih proizvoda.

 | Autor: Canva Canva

Dr. Paul D Blumenthal, profesor opstetricije i ginekologije na Sveučilištu 'Stanford', pohvalio je najnoviju studiju, rekavši da "modernizira naše razumijevanje kapaciteta menstrualnog proizvoda korištenjem crvenih krvnih stanica umjesto slane otopine" i "pruža praktične, klinički relevantne informacije koje pomažu pacijenticama da usklade proizvod s vlastitim potrebama za menstrualnu zaštitu i bolje planiraju trošak”, piše Glamour.

Tvoja reakcija?