Prvi 1834 pregleda 17. svibnja 2020.

Sedam savjeta kako prestati gristi nokte

canva

Živimo u poprilično stresnim vremenima kada se s unutarnjim tjeskobama i anksioznošću ne znamo nositi na ispravan način pa nerijetko postajemo dio začaranog kruga ružnih navika.

Jedna od takvih ružnih navika je svakako grickanje noktiju, a poražavajuća je činjenica kako ovaj problem ima čak 30 posto stanovništva. Prema doktorici Kathleen Riveri, psihijatrici za djecu i adolescente u institutu ‘Nuvance Health', grickanje noktiju je jednostavno način smirivanja.

"Sam čin približavanja noktiju ustima i grickanje istih, nervoznoj osobi pruža trenutno olakšanje", rekla je dr. Rivera za Cosmopolitan.

via GIPHY

Kada jednom postanete ovisnik o grickanju noktiju, te navike se vrlo teško riješiti. Veliki postotak ljudi borbu s ovim problemom može voditi i čitav život dok za one koji se odluče riješiti ružne navike, oporavak može trajati i do deset godina.

Ipak, ne treba gubiti nadu već stisnuti zube i udaljiti nokte od njih. Velike promjene se ne događaju preko noći i ukoliko odlučiš prestati ovog trenutka, svakako će proći još neko vrijeme dok se potpuno riješiš svoj problem. Samo imaj na umu da je svaki početak težak i da je uz malo truda i vremena sve moguće.

Ako imaš problema s grickanjem nokti, ovih nekoliko savjeta bi ti mogli pomoći:

1. Koristi lak za nokte gorkog okusa

Zanimljivo je kako su nekada, dok još nisu postojali lakovi za grizenje noktiju, žene stavljale pasirani češnjak u lak kako bi on imao neugodan miris i okus te kako bi se odviknule od grickanja.

2. Uvijek imaj pribor za nokte pri ruci

Koliko si samo puta krenula grickati nokte samo s ciljem da ispraviš neku neravninu na manikuri. Iz tog razloga bi bilo korisno u blizini uvijek imati pribor za nokte kako bi, čim primijetiš neku nepravilnost oko nokta, to mogla riješiti rašpicom ili škaricama, a ne zubima.

3. Vodi dnevnik ‘grickanja’

Znamo da zvuči čudno, ali ova metoda se pokazala uistinu djelotvornom u praksi. Poanta je u tome da na kraju svakog dana zapišeš u dnevnik kako ti je je taj dan prošao što se tiče grickanja noktiju i koliku bi si ocjenu dala za cjelodnevni uspjeh (ili neuspjeh). Tu možeš ubaciti i nekoliko misli o tome što te uopće nagnalo na grickanje noktiju taj dan i što je u tebi izazvalo nervozu ili nelagodu. Tako se ovaj neobičan dnevnik može pretvoriti u tvoju malu psihoterapiju.

via GIPHY

4. Uvijek imaj nalakirane nokte

Takvi nokti će teže pucati, a i neće se lako gristi. Uostalom, što se više potrudiš oko manikure, biti će ti više žao taj trud ‘odgristi’.

5. Vizualiziraj svoje idealne nokte

Možeš se poslužiti Instagramom ili Pinterestom gdje ćeš pretraživati fotke savršenih manikura i noktiju. To će ti dati dodatan poticaj da se potrudiš kako bi uskoro i ti imala takve nokte.

6. Nosi rukavice

Ovo je jedan od trikova koje možeš koristiti dok si doma (a s obzirom na situaciju oko pandemije, možeš i u javnosti). Naravno, sada nije vrijeme za vunene rukavice već za one medicinske koje možeš kupiti u svakoj ljekarni.

via GIPHY

7. Ako ne ide, potraži stručnu pomoć

Ponekad nije sramota priznati da smo u nečemu totalno bezuspješni i da sami ne možemo i ne znamo pobijediti neprijatelja. Ukoliko zaista vidiš da se ne znaš nositi sa nervozom, negativnim emocijama i svojom ovisnošću, potraži stručnu pomoć psihologa.

via GIPHY

 

Novi JoomBoos Posterbook potraži na svim kioscima tiska!
 | Autor:

Tvoja reakcija?