„Sve češće se susrećemo sa situacijama u kojima roditelji, zbog prevelike brige i želje da pomognu, djeci uskraćuju mogućnost da se samostalno razvijaju kroz sport“, kaže doktor Ranko Rajović.
Sport je od velikog značaja za razvoj djece jer, osim razvoja motoričkih sposobnosti koji dokazano utječu i na razvoj kognitivnih sposobnosti, sport također na specifičan način izgrađuje individualnu odlučnost, samostalnost i disciplinu, što su prijeko potrebne osobine koje svi roditelji žele usaditi svojoj djeci. No pretjerani roditeljski pristup može dovesti do niza negativnih posljedica za djecu, zbog čega je važno da roditelji prepoznaju ulogu koju trebaju imati kako bi djeca bila samostalna, bolje učila i usvajala sve izazove na njihovom putu.
Zato je u sklopu Erste Plave lige, najvećeg dječjeg atletskog natjecanja čije se finale održava 9. rujna na stadionu Mladost, organiziran NTC seminar “Zašto djeca sve teže uče? Značaj fizičke aktivnosti za razvoj djece”.
Seminar će se održati 9. i 10. rujna na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu, a predavač će biti priznati stručnjak dr. Ranko Rajović, šef Katedre za neuroznanost u odgoju i obrazovanju na Pedagoškom fakultetu u Kopru i autora NTC programa učenja kroz igru koji se provodi u 20 država Europe.
Dr. Rajović tijekom svojih predavanja često naglašava važnost razvoja djece kroz iskustvo i doživljaj svijeta oko sebe. U tome je vrlo bitna uloga roditelja koji dijete treba poticati na samostalnost. Upravo sport ima značajnu ulogu u osamostaljenju svakog djeteta.
O ulozi roditelja na motivaciju svoje djece da se bave sportom, dr. Rajović je rekao: „Dijete se još u najranijem djetinjstvu instinktivno voli natjecati, isprobavati svoje mogućnosti, brže trčati, više skočiti, brže se popeti na drvo i sl. Od davnina, djeca se sama organiziraju tijekom igre. Uče gubiti, prebroditi poraz, ali i truditi se, radovati... Igra je priprema za život, a sport je idealna igra i aktivnost koja pomaže u izgradnji psihički i fizički zdravog djeteta.
Podrška roditelja djetetu je vrlo bitna, ali je ujedno važno omogućiti djetetu osjećaj samostalnosti i vlastite odgovornosti. Sve češće se susrećemo sa situacijama u kojima roditelji, zbog prevelike brige i želje da pomognu djeci uskraćuju mogućnost samostalnog razvoja.
Takve primjere vidimo u neprikladnom ponašanju roditelja tijekom sportskih događanja. Vikanje na suce, žalbe na svaku odluku, sumnja u fer igru i namještanje rezultata... Ovakvo ponašanje stvara negativno okruženje za djecu i može ih naučiti nepoštivanju autoriteta, nepovjerenju prema drugima i stvaranju pogrešne slike o svijetu oko sebe.
Osim toga, pretjerano miješanje roditelja može narušiti odnos između trenera i djece. Kada roditelji stalno preispituju i kritiziraju odluke trenera, može se stvoriti neprijateljsko okruženje i smanjiti kvaliteta komunikacije između trenera i djece. Ovo može trenerima otežati mentorstvo i razvoj djetetovih mogućnosti.
Kako bi roditelji bili sigurni da promoviraju zdrav pristup dječjem sportu, važno je da prepoznaju što je djeci potrebno, a to je podrška i ohrabrenje. U svim sportskim aktivnostima, na treninzima i natjecanjima, roditelji trebaju dati prostor djetetu da se socijalizira s vršnjacima i bude u okruženju s drugom djecom, što uključuje i organizirana putovanja na natjecanja i utakmice. Djeci su potrebni pozitivni primjeri i poticanje da uče iz iskustva, grade karakter, razvijaju vještine rješavanja problema i upravljaju svojim emocijama u sportskom okruženju. Važno je da djeca razumiju da su pobjede i porazi dio sportskog iskustva, te da je važno vrednovati naporan rad, trud i osobni napredak, bez obzira na rezultate.“
O ovoj temi, ali i općenito o razvoju ukupnih sposobnosti djeteta, dr. Ranko Rajović govorit će tijekom seminara “Zašto djeca sve teže uče? Značaj fizičke aktivnosti za razvoj djece” 9. i 10. rujna na Kineziološkom fakultetu u Zagrebu. Sve informacije o seminaru nalaze se na linku.
Komentiraj, znaš da želiš!
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun?
Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.