Riješi me! 81 pregleda 14. siječnja 2016.

Promjena školstva: Kako će se ubuduće davati ocjene?

Škola
Dreamstime

Ocjene učinika ovisit će i o trudu, a ne samo znanju

Dok je zalaganje učenika u hrvatskom školstvu posljednjih godina bilo manje bitno u konačnoj ocjeni, od iduće godine stvari bi se trebale drastično promijniti. Trud, aktivno sudjelovanje u nastavi, surađivanje s drugim učenicima i nastavnikom postat će jedna od ključnih stavki u formiranju ocjena iz pojedinačnih školskih predmeta.

Time će se odbaciti dosadašnja praksa računanja aritmetičke sredine pojedinačnih ocjena dobivenih kroz cijelu školsku godinu, piše Jutarnji list

Time se procjenjuju sposobnosti učenika, a sama (pr)ocjena ovisit će o čak tri elementa: odgovornost, samostalnost i samoinicijativnost, komunikacija i suradnja. Ti elementi, koje će učenik dobivati iz svakoga predmeta, imat će ulogu i pri upisu u srednju školu, jer se ukida i opći uspjeh na kraju godine.

- Opći uspjeh je mjera nekakvog učenikovog hipotetskog prosjeka, u kojoj zbrajate ocjenu iz matematike, tjelesnog i povijesti, a to ne govori apsolutno ništa o učeniku. Uz to, zbog općeg uspjeha roditelji stvaraju jak pritisak na nastavnike, jer učeniku na kraju školske godine zbog prosjeka treba nategnuti pokoju ocjenu. Sada učeniku ništa neće nedostajati jer neće biti općega uspjeha, već zaključne ocjene iz pojedinog predmeta - kaže Žaklin Lukša, profesorica u gimnaziji Josipa Slavenskog iz Čakovca i članica reformske radne skupine.

Ovaj novi model ocjenjivanja uskoro ulazi u javnu raspravu zajedno s novim predmetnim kurikulumima kako bi primjena mogla krenuti već od ove jeseni. Time bi se učenici trebali riješiti nepravedne selekcije pri upisu u srednje škole.

Također, u prva dva razreda osnovne škole brojčane ocjene neće postojati. Umjesto toga, roditelji će dobivati detaljan osvrt o rezultatima učenika, podijeljene u tri glavne opaske - potrebna podrška, u skladu s očekivanjima i iznimno u odnosu na očekivanja.

U trećem, četvrtom i petom razredu uvode se i brojčane ocjene, ali i dalje u pratnji osvrta, a od šestog razreda osim brojčanih ocjena uvode se i posebni elementi. 

Evo kako bi to u praksi trebalo izgledati:
1. i 2. razred osnovne škole

Nema brojčanih ocjena, detaljan osvrt o učeniku u tri kategorije:

- potrebna podrška

- u skladu s očekivanjima

- iznimno u odnosu na očekivanja

3., 4. i 5. razred osnovne škole

brojčane ocjene od 1 do 5 plus osvrt o napredovanju učenika

6., 7. i 8. razred osnovne škole i cijela srednja škola

brojčane ocjene od 1 do 5 plus elementi:

odgovornost

- ispunjava obveze i izvršava zadatke; poštuje rokove; ulaže trud

samostalnost i samoinicijativnost

- samostalno uči; ispunjava obveze uz minimalne poticaje učitelja; planira, prati i regulira vlastito učenje

komunikacija i suradnja

- surađuje i komunicira s drugim učenicima i učiteljem

Tvoja reakcija?